
Ostatnia aktualizacja: wiosna 2023
Kamery samochodowe z trybem parkingowym są świetnym wyborem dla osób, które chcą zadbać o bezpieczeństwo swojego auta nie tylko podczas jazdy, ale także w czasie postoju. Kamera pozwala na ciągłe nagrywanie tego, co dzieje się wokół samochodu na parkingu oraz dostarcza cennego dowodu w postaci filmu wideo. To dobry wybór, jeśli na co dzień nasz samochód jest pozostawiany na publicznych lub prywatnych parkingach uczęszczanych przez inne osoby.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze kamery samochodowej z trybem parkingowym?
Rejestrator jazdy do monitorowania podczas postoju powinien być wyposażony w funkcję automatycznego trybu parkingowego. Jest to bowiem najbardziej sensowne i skuteczne rozwiązanie, które umożliwia stały monitoring pojazdu zarówno w czasie jazdy, jak i postoju.
Kamery samochodowe wyposażone w funkcję automatycznego trybu parkingowego w sposób samoczynny zarządzają swoją pracą. Są więc w stanie wykryć, czy auto aktualnie znajduje się w ruchu, czy też w spoczynku oraz na tej podstawie dobrać tryb pracy zapewniając skuteczny, 24-godzinny monitoring pojazdu.
W trybie monitorowania parkingowego przewagę zyskują zestawy wielu kamer. Zwłaszcza moduł wewnętrzny potrafi być tutaj nieoceniony, ze względu na możliwość nagrywania również tego, co widoczne poprzez boczne okna pojazdu. Więcej informacji o wykorzystaniu kamer wewnętrznych w monitorowaniu parkingowym znajdziesz na naszym blogu.
Jak prawidłowo zainstalować kamerę samochodową z trybem parkingowym?
Drugą, istotną kwestią jest sposób instalacji rejestratora samochodowego do monitorowania parkingowego w aucie. Wszystkie kamery samochodowe z trybem parkingowym wymagają podłączenia źródła stałego zasilania. Gwarantuje to bowiem stały dopływ prądu do urządzenia również po wyłączeniu zapłonu w samochodzie. W celu zapewnienia rejestratorowi stałego dostępu do zasilania można wykorzystać dwa rozwiązania.
Pierwszym z nich jest podłączenie dedykowanego adaptera zasilania do instalacji elektrycznej auta. Rozwiązanie to jest najtańszym i najbardziej popularnym sposobem na dostarczenie stałego zasilania do kamery samochodowej, ale wiąże się z obciążeniem akumulatora samochodowego podczas postoju.
Znacznie lepszym i skuteczniejszym sposobem jest skorzystanie z dedykowanego powerbanka samochodowego do zasilania kamer samochodowych. Pozwoli to zapewnić kamerze zasilanie podczas postoju na parkingu z wyłączonym zapłonem, bez obciążania akumulatora pojazdu.
Więcej praktycznych informacji na temat zasilania rejestratorów jazdy znaleźć można w materiale na naszym blogu tutaj.
Tryby parkingowe w kamerach samochodowych - praktyczny poradnik
Wszystkich zainteresowanych szczegółowymi informacjami na temat trybów parkingowych w kamerach samochodowych zapraszamy do odrębnego poradnika na ten temat:
Jak działa tryb parkingowy w kamerach samochodowych?
Porównanie funkcji parkingowych wideorejestratorów
Poniżej przedstawiamy tabele porównawcze funkcji parkingowych kamer samochodowych znajdujących się w rankingu.
Wyjaśnienie użytych pojęć
Tryb timelapse - kamera rejestruje film poklatkowy, w czasie którego klatki zapisywane są z określonym interwałem, a przy odtwarzaniu uzyskujemy efekt nagrania w przyśpieszonym tempie. Zaletą tego trybu jest uzyskiwanie długiego zapisu czasu rzeczywistego, względem objętości plików, przez co na karcie pamięci zmieści się dużo unikalnego materiału. Należy mieć jednak na uwadze, że na dane zdarzenie przypada relatywnie nieduża ilość klatek, przez co dynamiczne wydarzenia mogą nie zostać wiernie przedstawione.
Tryb low bitrate - tryb zapisu z ograniczoną przepływnością pliku, dzięki któremu możliwe jest zapisanie większej ilości unikalnego materiału na karcie pamięci, przy pewnym ograniczeniu jakości nagrań. Jest to wysoce rekomendowany sposób zapisywania w trybie parkingowym, ponieważ doskonale sprawdza się przy rejestrowaniu wydarzeń o wysokiej dynamice.
Buforowanie zapisu - odnosi się do trybu wykrywania ruchu. Kamera z buforowanym zapisem rejestruje cały czas, jednak pliki zapisywane są dopiero po wykryciu ruchu. Pozwala to na ujęcie na zapisanych plikach również czasu przed zdarzeniem. W znakomity sposób podnosi to poziom ochrony.
Funkcja ACC - po podłączeniu do instalacji elektrycznej pojazdu poprzez kompatybilny adapter stałego zasilania, kamera otrzymuje informację o pozycji zapłonu. Dzięki temu wideorejestrator może przełączać się automatycznie w tryb monitorowania parkingowego po wyłączeniu zapłonu oraz rozpoczynać normalne nagrywanie jazdy po uruchomieniu silnika.
Funkcja chmury - możliwość łączenia się z kamerą bezpośrednio poprzez internet, a nie sieć generowaną przez wideorejestrator. Umożliwia ona przesyłanie powiadomień o zdarzeniach w dowolnym momencie, a także sprawdzanie stanu urządzenia i materiałów nagranych przez kamerę w dowolnym miejscu na świecie.
Ranking TOP kamer samochodowych z trybem parkingowym
1) BlackVue DR970X-2CH LTE / DR970X / DR770X-2CH LTE / DR770X
Na szczycie niniejszej edycji rankingu kamer samochodowych z trybem parkingowym umieszczamy TOP'ową propozycję od BlackVue, czyli rodzinę wideorejestratorów z serii DR770/DR970. Modele z serii DR770 posiadają optykę z rozdzielczością Full HD z kamery przedniej i tylnej, podczas gdy kamera z serii DR970 oferuje nagrywanie 4K z kamery przedniej i Full HD z kamery tylnej. Pozostałe funkcjonalności tych kamer są identyczne i obejmują m.in. wbudowane moduły GPS i WiFi, zintegrowane adaptery zasilania z niezbędnym okablowaniem umożliwiającym podłączenie do instalacji elektrycznej samochodu (nie dotyczy modelu LTE), a także tryby parkingowe z buforowaną detekcją ruchu i wstrząsów lub nagrywaniem time-lapse.
Cechą szczególnie wyróżniającą wideorejestratory BlackVue na tle konkurencji jest unikatowa usługa BlackVue Cloud. Usługa ta pozwala komunikować się z kamerą z poziomu aplikacji w smartfonie lub komputerze za pośrednictwem sieci internet. W kontekście monitorowania parkingowego, funkcją szczególnie godną uwagi jest opcja otrzymywania alertów na aplikację w smartfonie gdy kamera podczas postoju wykryje kolizję. Więcej na temat tej usługi dowiesz się z naszej autorskiej recenzji usługi BlackVue Cloud.
Wśród modeli BlackVue zwraca na siebie uwagę niezwykle dyskretna 3-kanałowa kamera od tego producenta. BlackVue DR770X BOX to zabezpieczana kluczem jednostka centralna z 3 niezależnymi modułami kamer, łączonymi cienkimi przewodami koncentrycznymi. Rozwiązanie to pozwala na możliwie pełny zakres aktywnego monitorowania pojazdu.
Zobacz BlackVue DR970X-2CH LTE / DR970X / DR770X-2CH LTE / DR770X
2) VANTRUE N5
Na drugie miejsce na podium zapracował wideorejestrator 4-kanałowy. To właśnie obecność dodatkowego kanału wyróżnia kamerę na tle konkurencji. Kamera potrafi zobaczyć więcej. Moduł główny, przyklejany do szyby przedniej pojazdu, zawiera kamerę przednią i wewnętrzną, z doświetleniem diodami IR. Dwie kolejne kamery stanowią osobny moduł, przyklejany do szyby tylnej. Dzięki temu każda z 4 kamer posiada szeroki zakres regulacji, a to od potrzeb użytkownika zależeć będzie forma aranżacji zestawu w posiadanym pojeździe.
VANTRUE N5 nagrywa filmy w rozdzielczości 2.5K z kamery przedniej oraz Full HD z pozostałych. Posiada dość duży i czytelny wyświetlacz LCD, a także dwuzakresowy moduł WiFi, dzięki czemu zarządzanie ustawieniami czy pobieranie plików do smartfona poprzez aplikację jest wydajniejsze. Ponadto tryby parkingowe z buforowaną detekcją ruchu, komendy głosowe umożliwiające wywołanie wybranych funkcji bez odrywania rąk od kierownicy oraz zintegrowany moduł GPS.
3) VIOFO A139 PRO 3CH 4K HDR
Kamera samochodowa VIOFO A139 PRO 3CH 4K HDR to pierwsza na rynku kamera samochodowa z rewolucyjnym przetwornikiem Sony STARVIS 2-giej generacji, o rozdzielczości 4K, w module przednim. Zapewnia on znakomicie wyglądające nagrania w każdych warunkach. Dodatkowo moduły tylny i wewnętrzny również posiadają sensory Sony STARVIS, o rozdzielczości FHD. Moduł wewnętrzny podłączany jest za pomocą osobnej wiązki, dzięki czemu zapewnia dobranie optymalnego pola widzenia wnętrza. Pozwala to na monitorowanie również po części boków pojazdu, wykorzystując szyby boczne.
Rejestrator VIOFO A139 PRO 3CH 4K HDR legitymuje się bogatą funkcjonalnością obejmującą m.in. nagrywanie w rozdzielczości 2160p+1080p+1080p, zintegrowane moduły GPS, WiFi, Bluetooth, obsługę kart pamięci 256GB oraz trzy tryby parkingowe: detekcja ruchu, time-lapse (nagrywanie poklatkowe) oraz najbardziej polecany low-bitrate (nagrywanie ciągłe, ale w nieco obniżonej jakości obrazu). Funkcja trybu parkingowego wymaga dokupienia dedykowanego adaptera zasilania VIOFO Hardwire Kit HK3-C (z prostym wtykiem typu USB-C) lub adaptera zasilania VIOFO Hardwire Kit HK4 (z kątowym wtykiem USB-C).
Zobacz VIOFO A139 PRO 3CH 4K HDR
4) VIOFO T130 3CH
VIOFO T130 to ciekawa propozycja, stanowiąca tańszą alternatywę do wspomnianego powyżej modelu A139 tego samego producenta. Kamera wewnętrzna stanowi w tym przypadku integralną część modułu głównego, chociaż posiada możliwość osobnej regulacji. Względem starszego brata w postaci modelu A139, nie posiada również opcjonalnego mikrofonu zewnętrznego, blokady karty pamięci, a w zestawie nie znajdziemy filtra polaryzacyjnego. Jeśli chodzi o tryby parkingowe, T130 nie został w żaden sposób okrojony i posiada tryb nagrywania w obniżonej jakości, nagrywania poklatkowego oraz tryb detekcji ruchu i wstrząsów.
Ta dyskretna, obsługiwana za pomocą aplikacji na telefon, kamera samochodowa oferuje dobrej jakości obraz ze wszystkich 3 kamer. Zasilana jest za pomocą niezawodnego kondensatora. Wspiera również dedykowany adapter stałego zasilania VIOFO Hardwire Kit HK4 (do nabycia osobno).
5) VANTRUE E3
VANTRUE E3 to, analogicznie jak wspomniane wyżej kamery, kamera samochodowa z trzema obiektywami jednocześnie - do przodu, tyłu, a także wnętrza pojazdu. Obiektyw wewnętrzny ma na tyle szeroki kąt widzenia, że monitoruje także zdarzenia po bokach pojazdu, więc bez trudu zarejestrujemy np. stłuczkę w drzwi czy wandala. Wśród obsługiwanych trybów parkingowych znajduje się m.in. tryb low-bitrate, który jest najskuteczniejszą metodą monitorowania parkingowego. Kamera przednia i wewnętrzna jest zintegrowana w jednej obudowie, mocowanej do szyby za pomocą aktywnego uchwytu mocowanego na taśmę dwustronną. W kamerze nie zabrakło obecności modułów WiFi i GPS. Warto także zaznaczyć, że rejestrator nagrywa dobrej jakości obraz video w maksymalnej rozdzielczości 1944+1080+1080p jednocześnie.
6) FineVu GX1000
Wideorejestrator FineVu GX1000 posiada rozbudowane tryby parkingowe, przewód połączeniowy do instalacji elektrycznej w zestawie oraz rozbudowane możliwości konfigurowania odcięcia zasilania celem ochrony akumulatora przed nadmiernym rozłądowaniem. Kamera potrafi działać w trybie inteligentnym, nagrywając materiał timelapse oraz jednocześnie wykrywać zdarzenia, po wystąpieniu których nagrywa również klasyczne nagranie, z buforowaniem zapisu, obejmujące również ok. 10 sekund przed wystąpieniem zdarzenia. Jest to wideorejestrator 2-kanałowy, a więc obejmuje monitoring samochodu podczas postoju na parkingu z uwzględnieniem także tego, co dzieje się z tyłu pojazdu. Ogromnym atutem tego modelu jest optyka i rejestrowanie wysokiej jakości nagrań video w trybie 1440p 30fps zarówno z przodu, jak i tyłu pojazdu. Wbudowane moduły WiFi zapewniający obsługę za pomocą aplikacji, GPS z funkcją ostrzegania o fotoradarach to dodatkowe atuty FineVu GX1000, a sprzyjająca dyskrecji budowa i sposób montażu z pewnością nie będzie przyciągać wzroku osób postronnych.
7) VANTRUE T3
Wideorejestrator VANTRUE T3 to dość klasyczna konstrukcja z mocowaniem za pomocą uchwytu przyssawkowego. Wyposażona w optykę Sony z rozdzielczością 1440p oraz trybem HDR oferuje wysoką jakość obrazu. W kontekście monitorowania parkingowego należy szczególnie wyróżnić funkcję detekcji ruchu opartą o radar, co stanowi znaczącą innowację na tle konkurencyjnych rozwiązań opartych o analizę zmian w obrazie rejestrowanym przez sensor optyczny kamery. Funkcja ta także sprawia, że kamera w trakcie czuwania podczas postoju legitymuje się znikomym poborem prądu z instalacji elektrycznej pojazdu.
8) Mio MiVue 886
Jakość nagrań sprawia, że kamera zasługuje na miejsce w tym rankingu. Mio MiVue 886 wyróżnia się zwłaszcza genialnie działającym trybem HDR, który charakteryzuje się niesamowitą skutecznością. Jest ponadto bardzo uniwersalny, poprawiając czytelność nagrań zarówno w warunkach dziennych, jak i nocnych.
Po podłączeniu do adaptera stałego zasilania zyskujemy funkcjonalny aktywny tryb parkingowy. Może działać on w oparciu o detekcję ruchu i wstrząsów. Kamera potrafi nagrywać również w sposób ciągły, zapisując timelapse w rozdzielczości 1080P, jednocześnie pozostając w stanie czuwania na ruch, po krótego wykryciu zapisze nagrania klasyczne, ale nie przerywając zapisywania filmu poklatkowego!
9) 70mai Omni 360 (X200)
70mai Omni 360 to pierwszy wideorejestrator z automatycznie obracaną głowicą obiektywu zapewniającą 360-stopniowy monitoring wokół pojazdu. Kamera wyróżnia się obecnością inteligentnego trybu parkingowego z zaawansowanym śledzeniem postaci oraz wsparciem dla dostępu zdalnego w czasie monitorowania parkingowego poprzez chmurę internetową. Funkcjonalność ta umożliwia otrzymywanie powiadomień o zdarzeniach podczas postoju bezpośrednio na smartfon i automatyczne zabezpieczanie materiału w przestrzeni dyskowej.
10) MBG Line T2
MBG Line T2 jest bardzo przystępną cenowo kamerą samochodową na przód i tył pojazdu. Mimo atrakcyjnej ceny w zestawie znajdziemy dedykowany adapter stałego zasilania! Jego obecność sprawia, że możemy w łatwy sposób skorzystać z aktywnego trybu parkingowego, który oferuje ten wideorejestrator. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w trybie parkingowym zapis timelapse realizowany jest zarówno z modułu głównego, jak i tylnego.
Ten niedrogi zestaw dual przekonuje do siebie dobrą jakością obrazu, oraz jakością wykonania. Bardzo dyskretna budowa obu modułów pozwala na nierzucające się w oczy zamontowanie w pojeździe. Obsługę ułatwia przystępna aplikacja, pozwalająca na zmianę ustawień kamery, pobieranie nagrań i śledzenie przebytej trasy.
end
Jestem posiadaczem tego mikavi, u mnie wersja pojedyncza. Bardzo fajna kamerka, pozytywnie mnie zaskoczyła jakość nagrań w nocy a na tym mi najbardziej zależało. Obsługa jest bardzo prosta, dzięki adapterowi nie muszę sie martwic o rozładowanie aku.
vantrue
W 2020 roku gdy jeździłam po Europie sama moim vanem to codziennie doświadczałam prób napadu. Jeden napad przez 5 bandytów udany dał mi ogromna lekcję. Ale też doprowadził do zawału serca po tygodniu. Do rzeczy. Chcę zamontować kamerę bezpieczeństwa,, ale bandyci napadaja od strony drzwi, czyli z boku, ani przednia, ani tylnia kamera nie nagra bandyty. Wydaje mi się , że z tutaj wymienionych tylko jedna ma trzecią kamerę wewnętrzną. Zastanawiam się czy ona sięgnie monitoring dwoch drzwi,przednich, ile prądu te 3 kamery pobierają na parkingu, np przez 24h. Czy jest przycisk na zew - odlączenia kamery, żeby nie pobierały prądu .Zastanawiam sie też, - zzy bezpiecznie jest nakleic naklejke, że pojazd monitorowany - czy taka naklejka jeszcze bardziej przyciągnie jeszcze więcej bandytów ? :) -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Prosimy o kontakt drogą mailową. Postaramy się znaleźć dogodne rozwiązanie.
Ryszard
Do Pani ,,vantrue" Napewno obsługa tego sklepu pomoże pani dobrać odpowiedni system kamer ale oprócz tego proponuje blokować zamki zaraz po wejściu do auta. Ja też dużo jeżdzę do Francji, Niemiec i po Polsce T5 Multivanem ale moim zabezpieczeniem są 2 psy.
Jacek
Witam, czy może ktoś polecić dobrą kamerę z funkcją postojową i nadzorem przestrzeni wokół samochodu do 300-400 zł? Czy w ogóle taki sprzęt jest osiągalny w tym przedziale cenowym? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zamek
Mam Lamax S9 i ogólnie jestem zadowolony, jedyne na co mógłbym uczulić osoby szukające kamery z trybem parkowania, to że tryby parkingowe mają różne czasy aktywacji. U mnie to jakieś 3sekundy od poruszenia.
Adrian
Pytanie do posiadaczy Mikavi PQ7. czy faktycznie da się ustawić tak kamerę żeby objęła zasięgiem całą powierzchnię dookoła auta? Jak rozmieszczacie takie kamery wewnątrz? Szukam czegoś co faktycznie obejmie wszystko, bo mam kamerę przód/tył ale ostatnio ktoś obija mi notorycznie drzwi i na żadnym nagraniu nie ma tego momentu żeby był niezbity dowód.
Danny
Do Adrian - zależy od auta. Jak masz normalną osobówkę to bez problemu, dużo jednak zależy jak duże są tylne szyby. Przy dostawczym Doblo to się nie udaje bo nie ma tylnych bocznych szyb. Ja u siebie testowałem w Skodzie i Oplu żony i bez problemu da się tak ustawić, żeby był monitoring 360stopni, choć trochę z bocznymi trzeba pokombinować. Ja mam w Octavii rozmieszczone boczne kamery naprzemiennie, trochę to kosztem jakości obrazu ale widać wszystko.
Anna
Do Danny - proszę o kontakt serwisu, który mógłby mi zamontować takie kamery 360 o jakich Pan pisze, potrzebuję kamer na wandali samochodowych -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Ze swojej strony polecamy punkty z listy: https://www.wideorejestratory24.pl/usluga-profesjonalnego-montazu-rejestratora-jazdy
Danny
Anno - Mam u siebie Mikavi PQ7 i montowałem samodzielnie, choć przydało się trochę wskazówek z YT. Każda z 4 kamer ma kąt nagrywania 150 stopni - przednia ląduje pod lusterkiem, tylna mam od światłem stopu na tylnej szybie, 2 boczne naprzemiennie między drzwiami. Nie jest to specjalnie trudne choć zajmuję trochę czasu i trzeba zrobić kilka próbnych nagrań żeby zobaczyć czy faktycznie wszystko łapie. No i boczne kamery tak zamontować, żeby nie poodczepiać przypadkiem przy wsiadaniu lub zapinaniu pasów. Z tej strony każdy serwis sobie powinien bez problemu poradzić.