UWAGA! W dniu 29 marca (piątek) biuro, infolinia oraz magazyn będą czynne do godziny 13. Wesołych Świąt!

Kategorie artykułów
Wybrane artykuły

Wyszukiwarka treści w naszym blogu:

Aktualizacja VIOFO A119 V3 z trybem HDR

15
Aktualizacja VIOFO A119 V3 z trybem HDR

Udostępniona niedawno przez VIOFO aktualizacja oprogramowania v2.0 do popularnej kamery samochodowej VIOFO A119 V3 przynosi dość istotną nowość. Jest nią opcja nagrywania w trybie HDR (High Dynamic Range). W uproszczeniu - jest to tryb, dzięki któremu kamera lepiej radzi sobie z nagrywaniem w kiepskich warunkach oświetleniowych, a szczególnie w warunkach wysokiego kontrastu, np. podczas jazdy pod słońce, czy nocą, z oślepiającymi reflektorami pojazdów jadących z naprzeciwka.

Funkcja HDR w kamerach samochodowych nie jest szczególną nowością, jednakże inżynierowie z VIOFO dopracowali nagrywanie HDR w modelu A119 V3 do niespotykanego dotąd stopnia. O co chodzi? Mianowicie kamera samochodowa VIOFO A119 V3 z aktywnym trybem HDR w rozdzielczości 1440p 30fps jest w stanie skutecznie odczytać tablice rejestracyjne podczas jazdy nocą - także z aut mijanych z naprzeciwka przy dużej prędkości!

VIOFO A119 V3 sample

Jest to pewnego rodzaju rewolucja, bowiem jak dotąd nie było jeszcze w historii sklepu WIDEOREJESTRATORY24.PL kamery samochodowej, która mogłaby poszczycić się podobnym osiągnięciem. Brawo VIOFO!

Zobacz więcej przykładowych kadrów z nagrań nocnych z kamery A119 V3 z trybem HDR (powiększenie po kliknięciu w grafikę):

A119 V3 HDR sample

A119 V3 HDR sample

A119 V3 HDR sample

Nie ma róży bez kolców

Firmware v2.0 dla kamery VIOFO A119 V3 jest już dostępny do pobrania i zainstalowania (szczegóły poniżej). Jednakże w chwili pisania tego artykułu, oprogramowanie jest jeszcze w fazie testowej i wymaga jeszcze pewnych optymalizacji - szczególnie w przypadku nagrywania filmów z trybem HDR za dnia. Występuje wówczas bowiem zjawisko rozdwajania klatek, co wpływa niekorzystnie na ostrość i czytelność szczegółów w obrazie video.

Zobaczcie pełen road test kamery A119 V3 z trybem HDR i oceńcie sami:
https://www.youtube.com/watch?v=lJWEZlg4kbw

Ponadto podkreślić należy, że pomimo istotnego postępu w zakresie odczytywania tablic rejestracyjnych w nowym oprogramowaniu dla VIOFO, wciąż nie daje to 100-procentowej gwarancji skuteczności. Możliwość wychwytywania szczegółów z otoczenia przez wideorejestratory jest ograniczona wieloma niezależnymi czynnikami i należy mieć to na uwadze oceniając jakość obrazu z danej kamery oraz jej zdolność do skutecznego odczytywania tablic czy innych szczegółów.

Więcej na ten temat przeczytanie w artykule na blogu WR24.INFO - zapraszam:
Odczytywanie tablic rejestracyjnych przez kamery samochodowe

Jak zainstalować firmware v2.0 dla VIOFO A119 V3?

Aktualizacja firmware v2.0 z trybem HDR jest dostępna do pobrania z oficjalnego forum VIOFO, a dodatkowo także na naszym dysku Google: Aktualizacja v2.0 do VIOFO A119 V3

Proces aktualizacji firmware krok po kroku:

  1. Sformatuj kartę pamięci w kamerze.
  2. Skopiuj plik z aktualizacją na kartę pamięci.
  3. Kartę pamięci umieść w kamerze i podłącz zasilanie - rozpocznie się proces aktualizacji sygnalizowany migającymi diodami, który potrwa kilkadziesiąt sekund. Nie odłączaj zasilania w trakcie tego procesu!
  4. Po zakończeniu aktualizacji kamera uruchomi się.
  5. Ponownie sformatuj kartę pamięci w kamerze.

Po zakończeniu procesu aktualizacji, w menu z ustawieniami kamery znajdź pozycję "HDR" i po prostu ją aktywuj. Gotowe!

Sprawdź nasze oferty na VIOFO A119 V3

Komentarze do wpisu (15)

25 czerwca 2020

Witam. To dlaczego to nowe firmware nie jest dostępne do pobrania z viofo.pl? Tam jest wersja 1.03

25 czerwca 2020

Dodam jeszcze że aktualnie w mojej kamerze mam firmware 1.03 i w opcjach mam wł/wył HDR

29 czerwca 2020

Czy mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią te całe A119 V3, V2 od A129 pro, nie pro, A129 GPS i inne takie. I które są nowsze, starsze, lepsze, dalej wspierane? Gubię się w tym wszystkim. A przeglądam to od kilku dni. Pozdrawiam, Jełop

1 lipca 2020

A119 V2 to bazowa i jednocześnie najstarsza wersja kamery z serii A119 . Model A119 V3 to aktualnie najnowsza wersja, z udoskonaloną optyką oraz rozszerzonymi trybami parkingowymi. Każda z tych wersji występuje z wariantami z lub bez modułu GPS. Seria A129 to cztery zasadnicze modele: A129, A129 DUAL, A129 PRO, A129 PRO DUAL. A129/A129 DUAL to kamera nagrywająca w rozdzielczości max 1080p lub 1080p+1080p (DUAL), natomiast A129 PRO to model z lepszą optyką pozwalający na nagrywanie w rozdzielczości 4K, a pod każdym innym względem jest taka sama jak A129 (bez PRO). W wersji A129 PRO DUAL, dodatkowa tylna kamera nagrywa w 1080p. Kamery z serii A129 można kupić w wariancie bez GPS'u, natomiast A129 PRO jest zawsze z modułem GPS w zestawie. To tak w skrócie. :)

8 lipca 2020

Dzień dobry. Pobrałem v2.0. HDR wypróbuję podczas następnej nocnej jazdy. Mam pytanie odnośnie rozdzielczości 2560x1440P. Jaki fps proponujecie 30 czy 60 w A119 V3? Wydawało mi się, że 60. Jednak po przeczytaniu kilku informacji w necie mam wątpliwości. Pozdrawiam. -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Polecamy tryb 30fps. Klatkaż 1440p 60fps w tym modelu jest osiągany poprzez dublowanie klatek - czyli de facto kamera nagrywa 30 a nie 60 klatek na sekundę.

3 sierpnia 2020

Może funkcje HDR w wersji automatycznej? Po jasności otoczenia by się załączała w nocy i wyłączała w dzień co jednocześnie by miało wpływ na parkingi podziemne i tunele . Lub po ustawieniu godziny od kiedy do kiedy ma być aktywny tryb

9 sierpnia 2020

Testuje tryb 4k i każde nagranie się lekko klatkuje.. To zjawisko ktoś jeszcze zaobserwował? Czy to wina mojego laptopa... Na 1440 i 1600 chodzi płynnie.

30 sierpnia 2020

Mam 2 pytania: 1. skoro A119 V3 w v2.0 nagrywa w 1440p 30 fps zamiast 60 fps, to czy generalnie lepiej ustawić wyższą rozdzielczość z 30 fps czy mniejszą ale z 60 fps? 2. czy dobrze rozumiem, że na obecną chwilę na dzień ustawic bez HDR a na noc z HDR? Dziękuję za odpowiedzi. -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: 1) Tak, uważam, że lepiej ustawić wyższą rozdzielczość i 30fps niż 60fps; 2) To kwestia do indywidualnej oceny, ale faktycznie tak byłoby optymalnie.

20 marca 2021

Dzień dobry. Mam pytanie czy tryb parkingowy będzie działał w VIOFO A119 V3 z powerbanku bo nie chciałbym ingerować w instalację elektryczną auta. Czy sprawdzaliście Państwo czy działa. Z góry dziękuję za odpowiedź. -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Technicznie rzecz biorąc jest to możliwe. Zalecamy stosowanie dedykowanych powerbanków samochodowych: https://www.wideorejestratory24.pl/akcesoria-adaptery-powerbanki-samochodowe

26 czerwca 2021

Czy moduł GPS z A 119 v2 można zastosować do A119v3.Jeżeli nie to czym się różni? -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Różnica jest w gnieździe modułu. GPS z V3 pasuje do V2, ale nie na odwrót.

31 sierpnia 2021

od pewnego czasu kamera zatrzymuje nagrywanie w przypadkowych momentach.nie działają wówczas przyciski a powrót do nagrywania staje się możliwy po resetowaniu bądź odłączeniu zasilania na kilkanaście sekund.niekiedy w tych momentach na ekranie pojawiają sie wielokolorowe pasy.co robić by nagrywanie odbywało się bez przeszkód.nadmienię że wymiana karty pamięci nie przynosi efektu. -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Prosimy o kontakt z BOK WR24.PL

9 września 2021

Co zmienić w ustawieniach kamery żeby filmy odtwarzały się z normalną prędkością a nie w trybie przyspieszonym. Jak zmniejszam prędkość w komputerze to odtwarzanie jest po klatkowe. -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Sprawdź czy w ustawieniach jest włączona funkcja nagrywania poklatkowego. Ewentualnie zresetuj ustawienia domyślne kamery.

14 września 2021

Viofo 129 plus wszystko podłączone dobrze a tryb parkingowych się wyłącza , stale napięcie i pod stacyjkę a i tak się kamera po paru sekundach wyłacza . -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Prosimy o kontakt z BOK WR24.PL

28 września 2021

Witam zauważyłem że na postoju po pewnej chwili mruga mi kontrolka REC.. Dodaję że mam A119V3 i wersję 2.5.Czy to normalne? -- ODPOWIEDŹ WR24.PL: Prosimy o kontakt z BOK WR24 w celu dokładniejszego omówienia problemu.

7 grudnia 2022

Ustawiłem 4k i nagrania odtwarzane na kompie czy telefonie klatkują. ktoś już wcześniej o tym pisał

Biuro Obsługi Klienta:

Telefon: 68 411 41 71 (dni robocze 10-16)

bok@wr24.pl (dni robocze 9-17)

więcej więcej
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium